صفحه اصلی
آیت الله آخوند ملااسماعیل آقامحمدی میلاجردی نایب الحکمة میلاجرد مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط رضا اتابکی   
پنجشنبه ، 8 تیر 1391 ، 12:31

فرزانگان میلاجرد

آیت الله آخوند ملااسماعیل آقامحمدی میلاجردی

عالم بزرگوار آیت الله ملااسماعیل معروف به آخوند ملا اسماعیل فرزند آقا محمد میلاجردی (که در حال حاضر خاندان بزرگ آقامحمدی به وی انتساب دارند)در حدود سال 1160 هجری شمسی دیده به جهان گشود.

ایشان تحصیلات دروس مکتبی خویش را در میلاجرد آغاز می کند و از محل تحصیل علوم حوزوی ایشان اطلاعی در دست نیست.در هر حال توفیقات الهی شامل ایشان می شود و وی یکی از علمای برجسته آن عصر می گردد.

آخوند ملا اسماعیل عمر شریف خود را صرف اسلام و مسلمین و احیاء نمودن دین و دینداری می نماید و از طرف سرلشکر مجید فیروزی معروف به شاهزاده فرمان فرما ، مالک و حاکم منطقه میلاجرد به سمت نائب الحکمة"الحکومة" منسوب می شود و اختلافات و منازعات مردمی با ماموریت مامورین نائب الحکمة به ایشان ارجاع داده می شد و ایشان پس از تحقیق و بررسی قضاوت و مجازات طرفین دعاوی را عهده دار می شد.وی اجرای حدود الهی و تعزیرات را در میلاجرد بر عهده داشت .

عاقبت ملا اسماعیل در حدود سال 1230 هجری شمسی در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و در قربستان عمومی شهر میلاجرد دفن گردید.

منبع : کتاب فرزانگان میلاجرد (محمد آقامحمدی)

نظر ها
افزودن جدید جستجو
نوشتن نظر
نام:
ایمیل:
 
آدرس سایت:
عنوان:
قالب نوشته:
[b] [i] [u] [url] [quote] [code] [img] 
 
 
:angry::0:confused::cheer:B):evil::silly::dry::lol::kiss::D:pinch:
:(:shock::X:side::):P:unsure::woohoo::huh::whistle:;):s
:!::?::idea::arrow:
 
کد آنتی اسپم نمایش داده شده در عکس را وارد کنید.

3.26 Copyright (C) 2008 Compojoom.com / Copyright (C) 2007 Alain Georgette / Copyright (C) 2006 Frantisek Hliva. All rights reserved."

آخرین بروز رسانی مطلب در پنجشنبه ، 8 تیر 1391 ، 13:03