ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 1 پست ] 
نويسنده پيغام
 موضوع پست: ۷ مکمل خطرناک که باید درباره‌ی آن بیشتر بدانید
پستارسال شده در: سه شنبه 11 تیر 1398, 9:59 am 
عضو مهمان
عضو مهمان
نماد کاربر
آفلاين
تاريخ عضويت:شنبه 2 تیر 1397, 9:38 am
پست ها :
7 پست
تشکر کرده اید:
0 مرتبه
تشکر شده:
0 مرتبه در 0 پست

محل تولد: تهران

از محدودیت‌های مصرف مکمل‌های معروف پیش از مصرف آگاه شوید. تقریبا نیمی از آمریکایی‌ها به‌طور روزانه مکمل‌های گیاهی یا مربوط به رژیم غذایی مصرف می‌کنند و مصرف این محصولات که بدون تجویز پزشک دریافت می‌شوند، بسیار پررونق است. از یک فروشگاه اینترنتی محصولات غیر دارویی نیز می توانید این محصولات را تهیه کنید.مکمل‌های مشخصی می‌تواند سلامتتان را بهبود ببخشد اما سایر مکمل‌ها و ویتامین ها می‌تواند بی‌اثر و حتی مضر باشند. دکتر جان مانسون، رییس بخش پزشکی پیشگیری در بریگهام و بیمارستان زنان در بوستون، هشدار می‌دهد که «خریدار آگاهی» باشید. دکتر مانسون می‌گوید: بسیاری از ویتامین و مکمل‌های موجود در بازار به دقت مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند. بنابراین اندکی از مکمل ها مفید هستند. او اضافه می‌کند که بسیاری از ادعاها مبنی بر سالم بودن آن‌ها بی‌اساس است.7 مکملی که باید با احتیاط مصرف شوند عبارتند از:کلسیم:مصرف بیش از حد کلسیم می تواند سبب بروز مشکلاتی شود* مقادیر اضافی کلسیم در رگ ها ته‌ نشین می‌شود.کلسیم برای تقویت استخوان‌ها و سلامت قلب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما مصرف زیاد آن مضر است. دکتر دنیس میلستین، مدیر پزشکی در کلینیک مایو در اسکاتلند، آریزونا می‌گوید، حتی‌الامکان کلسیم را از رژیم غذاییتان دریافت کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که بهتر است کلسیم همراه غذا جذب شود. انستیتوی ملی سلامت، روزانه ۱۰۰۰میلی‌گرم کلسیم برای زنان ۱۹ تا ۵۰سال و ۱۲۰۰میلی‌گرم کلسیم برای زنان ۵۱ ساله و مسن‌تر پیشنهاد می‌کند. هر ۱۲۰ گرم ماست شامل ۲۰۷ میلی گرم کلسیم یعنی یک پنجم از مقدار پیشنهادی در روز می‌باشد. دیگر منابع سرشار از کلسیم عبارتند از شیر، پنیر، غلات غنی شده و آبمیوه.کمبود کلسیم یا نقص کلسیم در خون به‌وسیله آزمایش معمولی خون ممکن است قابل تشخیص باشد. اگر مقدار کلسیم خونتان کم است، ممکن است پزشکتان مکمل کلسیم تجویز کند.با این حال، مصرف بیش از حد کلسیم یعنی بیش از ۲۵۰۰ میلی گرم در روز برای بزرگسالان بین۱۹ تا ۵۰ سال و بیش از ۲۰۰۰میلی گرم در روز برای افراد بالای ۵۱ سال، می‌تواند منجر به مشکلاتی شود.



براساس اعلان کلینیک کلولند، محققان بر این باورند که بدون مصرف ویتامین D کافی که به جذب کلسیم کمک می‌کند، مقادیر اضافی کلسیم به جای استخوانها در شریان‌ها باقی می‌ماند.مولتی‌ویتامین‌ها:* هیچ جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم وجود ندارد.بسیاری از مردم بر این باورند که به مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی را از رژیم غذایشان دریافت نمی‌کنند. با این حال، هنوز سودمندی کامل مکمل‌ها در هاله‌ای از ابهام است. مطالعات منتشر شده در اکتبر ۲۰۱۱ در مجله پزشکی داخلی بر اساس بررسی اطلاعات به دست آمده از ۴۰۰۰۰ زن بالای ۱۹ سال بود. با کمال تعجب محققان دریافتند که به طور متوسط خطر مرگ زنانی که مکمل‌ دریافت کردند در مقایسه با زنانی که مکمل مصرف نکردند، افزایش یافت. مولتی‌ویتامین‌ها در برابر سرطان‌های رایج، بیماری‌های قلبی و عروقی و مرگ کم تاثیر یا بی‌تاثیر بودند. با این‌حال، بیشتر مطالعات اخیر حاکی از فواید مصرف مولتی‌ویتامین‌هاست. نتایج مطالعه‌ای که در ژانویه‌ی ۲۰۱۵ در مجله‌ی تغذیه به چاپ رسید بیش از ۸۰۰۰ مرد و زن بالای ۴۰ سال را بررسی نمود و دریافت زنانی که به مدت ۳ سال یا بیشتر مولتی‌ویتامین‌ مصرف کرده‌اند، کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند. مصرف ویتامین‌های دوران بارداری به همراه اسید فولیک، که به جلوگیری از نقائص در هنگام تولد کمک می‌کند، به زنان باردار اکیدا توصیه شده است. اگر به سندرم سوء جذب مبتلا باشید، شرایطی که بدن نمی‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی را به طور کامل جذب کند، ممکن است پزشکتان مولتی‌ویتامین‌ تجویز کند. اما مانسون معتقد است برای افراد سالم، یک مکمل هرگز نمی‌تواند جایگزین رژیم غذایی سالم باشد. یک داروخانه اینترنتی می تواند در این مورد شما را راهنمایی کند.
مکمل روغن ماهی:* ماهی یا بذر کتان را جایگزین کنید.روغن ماهی غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به‌ عنوان غذایی برای کاهش بیماری‌های قلبی معرفی شده است. هر چند که، بیشتر شواهد دال بر آن است که مکمل‌های روغن ماهی فواید شبه‌برانگیزی برای قلب دارند. در مطالعه‌ای که در می ۲۰۱۳ در نشریه‌ی پزشکی به چاپ رسید، به طور روزانه و به مدت ۵ سال به ۶۰۰۰ نفر با خطر بالای بیماری‌های قلبی و عروقی، ۱۰۰۰ میلی‌گرم مکمل امگا ۳ دادند. با این وجود، در پایان تحقیق شرایط گروهی که در خطر ابتلا به مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی بودند، در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دارونما مصرف کردند، چندان بهتر نبود.پزشکان فروشگاه اینترنتی داروخانه معتقدند که بهترین راه دریافت امگا ۳ از طریق غذا می‌باشد. بر طبق نظرات کلینیک مایو، به نظر می‌رسد مصرف ماهی‌ها، که غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، نسبت به خوردن مکمل‌ها، برای سلامت قلب مفیدتر است. راهنمای رژیم غذایی انجمن قلب امریکا خوردن دو وعده ماهی در هفته را توصیه می‌کند.
ویتامین D:* مقدار زیاد ویتامین D می‌تواند به کلیه‌ها ‌آسیب برساند.ویتامین D جذب کلسیم در بدن را افزایش می‌دهد و مصرف آن به انداره‌ی کافی موجب سلامتی و تندرستی می‌شود. مکمل‌های ویتامینD بسیار محبوبند، موجب تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از بیماری‌های استخوان مانند پوکی استخوان می‌شود. اما در بسیاری از موارد، زنان سالمی که پس از یائسگی نیز مقدار کمی مکمل ویتامین D (حدود ۴۰۰ واحد بین‌المللی، IU) مصرف می‌کنند در حقیقت ابدا به آنها نیازی ندارند.دیدگاه‌ها متفاوتی در ارتباط با میزان مصرف این ویتامین برای زنانی بالای ۶۵ سال، زنانی که از کمبود ویتامین D رنج می‌برند یا سابقه افتادن یا پوکی استخوان دارند، وجود دارد. به گفته‌ی انستیتو پزشکی، برای آن‌ها تجویز مکمل‌های ویتامین D توسط پزشک مفید است. کلینیک کلیولند اشاره می‌کند، یکی از خطرات مصرف زیاد ویتامین D در افراد سالم این است که چنانچه سطح ویتامین D خون از ۱۰۰ نانوگرم در هر میلی‌لیتر (نانو گرم به میلی‌لیتر) بیشتر شود، موجب جذب کلسیم اضافی از سوی بدن و در نتیجه سنگ کلیه ‌شود. نتایج منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در ایالت متحده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سنگ کلیه در زنان یائسه که روزانه مکمل‌های ویتامین D و کلسیم مصرف می‌کنند در مقایسه با زنانی که دارونما می‌خورند، ۱۷٪ بیشتر است. به گزارش انستیوی پزشکی، ویتامین D توصیه شده در روز برای افراد ۱ تا ۷۰ ساله ۶۰۰ واحد و برای افراد ۷۱ ساله و مسن‌تر ۸۰۰ واحد می‌باشد که از غذاهایی مانند سالمون، ماهی تن، شیر، قارچ و غلات غنی شده در رژیم غذایی روزانه تامین می‌شود.
داروی گیاهی St. john`s wort :* از تداخلات دارویی اجتناب کنید.این داروی گیاهی اغلب به شکل چای و یا در کپسول برای درمان افسردگی‌های خفیف، اضطراب و اختلالات خواب استفاده می‌شود. اگرچه برخی از مطالعات حاکی از آن است که این دارو در درمان افسردگی خفیف موثر بوده، اما مطالعه‌ای گسترده در سال ۲۰۱۱ که از سوی انستیتوی ملی بهداشت روان صورت پذیرفت، به این نتیجه رسید که درمان گیاهی نسبت به دارونماها در کاهش نشانه‌های افسردگی خفیف بهتر عمل نمی‌کنند. محققان اذعان دارند که بهبود نشانه‌های افسردگی در نتیجه‌ی مصرف St. john wort ممکن است تاثیرات مشابهی با دارونماها داشته باشد. انجمن سلامت امریکا گزارش می‌دهد که باورهای بیماران، بیش از اینکه در حقیقت چه چیزی مصرف می‌کنند، درمورد اینکه آنها دارونما می‌خورند یا داروی گیاهی بر افسردگی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. اما، دکتر میلستین می‌گوید : بزرگترین مشکل در مورد St. john wort تداخل دارویی آن با داروهای دیگر است.طبق مطالعه‌ای در که جولای ۲۰۱۴ در مجله‌ی پزشکی مکمل‌ها و جایگزین‌ها آورده شد، در ۲۸٪ از مواردی که St. john wort تجویز شده بود بین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ بوده، که به طرز خطرناکی با داروی ضد افسردگی و یا ضد اضطراب، داروهای استاتین و یا قرص های ضد بارداری همراه شده بود. 
Kava-Kava * عوارض جانبی آن می‌تواند به کبد آسیب برسانداین گیاه از ریشه‌ی گیاه Piper methysticum گرفته شده است و به صورت قرص برای درمان اضطراب و بی‌خوابی با نتایج مختلف عرضه می‌شود. طبق بررسی‌های انجام شده از سوی متخصصان در سال ۲۰۱۰ مشخص شد آن دسته از داروها‌ی گیاهی که حاوی kava-kava هستند، نقش مهمی در درمان بی‌خوابی ایفا می‌کنند. نتایجی به دست آمده از دهه‌‌های ۱۹۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ نشان داد، این گیاه می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و کیفیت خواب را در بیمارانی که از بی‌خوابی و بی‌قراری رنج می‌برند، بهبود می‌بخشدبا این حال، kava-kava می‌تواند عوارض جانبی بسیار جدی داشته باشد. براساس یافته‌ها از‌ کتابخانه ملی پزشکی ایالت متحده، محصولاتی که عنوان kava دارند به شکل بالینی با آسیب کبدی حاد که حتی می‌تواند بسیار سخت و کشنده باشد، مرتبط است. مکمل سویا:* مراقب استروژن باشید.توفو، tempeh و شیر سویا همگی منابع سرشاری از پروتئین، فیبر و برخی مواد معدنی هستند. همچنین برخی از زنان سویا را به شکل مکمل برای تسکین نشانه‌های یائسگی مصرف می‌کنند. با این حال، نگرانی‌ها درمورد مکمل‌های سویا افزایش یافته است، زیرا مطالعات نشان داده از آنجایی که حاوی استروژن هستند، خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهند. انجمن سرطان امریکا اشاره می‌کند که تحقیق روی سویا و سرطان بسیار پیچیده، بحث بر انگیز و در حال پیشرفت است.میلستین می‌گوید: چنانچه درمورد سرطان سینه نگران هستید، از مکمل‌های سویا و پروتئین‌های حاوی سویا پرهیز نمائید. اما جذب سویا از غذاها نگران کننده‌ به نظر نمی‌رسد.




بالا
 مشخصات ارسال پيغام خصوصي E-mail  
نمايش پست ها از پيشين:  مرتب سازي بر اساس  
ارسال مبحث جديد پاسخ به مبحث  [ 1 پست ] 


مباحث مرتبط
 مباحث   نويسنده   پاسخ ها   بازديدها   آخرين پست 
موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. رازهایی برای درخشندگی بیشتر اتومبیل

ariaazizi

2

263

دوشنبه 6 خرداد 1392, 1:33 pm

ariaazizi نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. شگفت انگیز ترین دریاچه های ایران که باید ببینید !

ariaazizi

1

304

شنبه 21 اردیبهشت 1392, 6:28 am

faryad نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. همه چیز درباره خرما 1

balckdate2019

0

124

دوشنبه 23 اردیبهشت 1398, 12:06 pm

balckdate2019 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. همه چیز درباره خرما 2

balckdate2019

0

145

دوشنبه 23 اردیبهشت 1398, 12:18 pm

balckdate2019 نمایش آخرین ارسال

موضوع ناخوانده دیگری در این انجمن موجود نیست. همه چیز درباره خرما 3

balckdate2019

0

128

دوشنبه 23 اردیبهشت 1398, 12:26 pm

balckdate2019 نمایش آخرین ارسال

 


چه کسي حاضر است ؟

كاربران آنلاين: بدون كاربران آنلاين


شما نمي توانيد مبحث جديدي در اين انجمن ايجاد کنيد
شما نمي توانيد به مباحث در اين انجمن پاسخ دهيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن ويرايش کنيد
شما نمي توانيد پست هاي خود را در اين انجمن حذف کنيد

جستجو براي:
انتقال به:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
MilajerdSoftwareGroup Powered by: M.S.G | base on: phpbb 3.0.12 | Persian translator: Maghsad
phpBB SEO